16 Mayıs 2007 Çarşamba

II.Mehmet Emin ve ...

Eski Fotoğraflara bakarken zamanında fazla dikkat etmediğim bir kaç tane resim denk geldi, II. Mehmet Emin'e (dedem) ait. 1945 senesinin fotoğrafı... muhabereci imiş, yakalarından onu anlayabildim. Benzerliğimiz dikkat çekiyor onu için taradım pek fazlada uğraşmadım photoshop ile olduğu gibi taradım.(sağolsun İsmail ağabeyim hiç sallamaz boyle incik boncuk heveslerimi seninlemi uğraşacağım demez) Alın oldukça benziyor, göz çukurları, burun ve kulaklar...

Yolladım kuzenlerde 4 kuzen 4 farklı resmi avatar yapmışlar...

29.11.1945 yılında fotoğrafı çektirirken merhum acaba düşünmüşmüdür bir vakit torunlarım bunu msnde, forumda ( ki o zaman hesap makinesi dahi yok) vs bilimum yerlerde avatar diye kullanırlar diye. Onun için anladım ki fotoğraf çektirirken eskisi gibi bol sulu-cıvık fotolardan uzak durmalı... Hesaba göre 2069 yılında nasip olurda IV. Mehmetemin tutup koysa benim yalacan fotoğraflarımı, hoşlanmazdım herhalde pişman olurdum çektirdiğime! Büyüdük, artık olgunlaşıyoruz herhalde...

Demek ki ölmekle bile alakamız kesilmiyormuş fani olan dünya ile, belki unuttuğu bu fotoğrafı ile hala anılıyor, konuşuluyor...
Ölmek Na-mümkün vesselam. olüp te kurtulsak desek; kurtuluş oluyormu bilinmez. Dahada merak uyandıranı şimdi bu resmi buraya koyunca; acaba haberdar oluyormu, mutlu oluyormu veya kızıyormu "onu değil diğerini koymalıydın" diye...

Ruhun Şad olsun, Nur içinde yat
Yiğit ölür nam kalır...

Hiç yorum yok: